Οι εκπαιδευτικοί Bernhard Sturm (αριστερά) και Javier Mendez μέσα σε ένα αντίγραφο του θαλαμίσκου Columbus του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού Η εικόνα προσφέρθηκε από Carmen Guerra | Η Eleanor Hayes μάς μιλά για το πρόσφατο σεμινάριο εκπαιδευτικών στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Διαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας [European Space Research and Technology Centre]. Τον Ιούνιο του 2010, χάρηκα πολύ με την πρόσκληση να συμμετάσχω στο πρώτο σεμινάριο για εκπαιδευτικούς σχετικά με τις επανδρωμένες διαστημικές πτήσεις στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Διαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας [European Space Research and Technology Centre - ESTEC] στην Ολλανδία. Εκεί είχα την ευκαιρία να συναντήσω πολλούς ενθουσιώδεις ευρωπαίους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθήματα θετικών επιστημών – το κοινό στο οποίο απευθύνεται τοScienceinSchool – και επίσης να λάβω μέρος σε μερικά συναρπαστικά εργαστήρια. |
«Ποια είναι τα εμπόδια στην εξερεύνηση του Άρη;» ρώτησε ο Anupam Ojha, καθηγητής φυσικής και εκπαιδευτικός διευθυντής στο Εθνικό Διαστημικό Κέντρο [National Space Centre] του Ηνωμένου Βασιλείου. Μας ζήτησε να σκεφτούμε ποια θα ήταν η καλύτερη πιθανή διαδρομή από τη Γη στον Άρη (και όχι η συντομότερη) και ποιες είναι οι πολλές προκλήσεις του Αρειανού περιβάλλοντος για τον άνθρωπο. Γνωρίζατε, για παράδειγμα, ότι στην πολύ χαμηλή ατμοσφαιρική πίεση του Άρη το αίμα ενός ανθρώπου θα έβραζε στιγμιαία ακόμα και σε θερμοκρασία πολύ χαμηλότερη από αυτή του σώματος; Ή ότι ο αέρας θα έφευγε από τους πνεύμονές του με τέτοια δύναμη που θα μπορούσε να χάσει τα δόντια του; Για αυτούς και πολλούς άλλους λόγους, οι μελλοντικοί εξερευνητές του Άρη θα χρειαστούν οπωσδήποτε ειδικές στολές!
Μέσα σε 90 λεπτά, ο Anu μας οδήγησε σε μια μαγευτική ξενάγηση του διαπλανητικού και Αρειανού περιβάλλοντος – με τη βοήθεια ζαχαρωτών, συριγγών, υγρού αζώτου, πορτοκαλιών και άλλων απλών υλικών. Ο στόχος αυτού του εργαστηρίου ήταν να μας δείξει πώς το θέμα «διάστημα» μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία των επιστημονικών μαθημάτων. Στο τέλος της ημέρας, σε κάθε εκπαιδευτικό δόθηκε ένα memory stick με φωτογραφίες, ιδέες διδασκαλίας και άλλο χρήσιμο υλικό. | Οι εκπαιδευτικοί φτιάχνουν τους δέκτες τους Η εικόνα προσφέρθηκε από Anneke Le Floc'h / ESA |
Το Melas Χάσμα, κομμάτι του τεράστιας κοιλάδας φαραγγιών Valles Marineris στον ΄Αρη Η εικόνα προσφέρθηκε από ESA / DLR / FU Berlin (G Neukum) | Αργότερα, οι εκπαιδευτικοί συνάντησαν έναν από τους αστροναύτες του ESA, τον Frank De Winne, που περιέγραψε μερικές ξεχωριστές στιγμές από την αποστολή OasISS που συμμετείχε καθώς και τον ρόλο του στα εκπαιδευτικά projects στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό [International Space Station – ISS]. Το ότι γνωρίσαμε τον Frank και μπορούσαμε να μιλάμε μαζί του φιλικά και να του κάνουμε ερωτήσεις για τη δουλειά του ήταν από τις καλύτερες στιγμές του σεμιναρίου. Tο σεμινάριο είχε μεγάλη επιτυχία και για τους εκπαιδευτικούς και για τον ESA– και θα υπάρξει κι άλλο το καλοκαίρι του 2011. Γιατί να μην κάνετε κι εσείς μια αίτηση συμμετοχής; Για πληροφορίες, μπορείτε να ενημερώνεστε από το Human Spaceflight website του ESA. Διαβάστε την πηγή εδώ |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου